توصیه های مراقبتی دیابت در سال 2015

 24 مارس 2015- انجمن دیابت آمریکا توصیه هایی مبنی بر شواهد بالینی ارائه نموده است که سه موضوع مهم درباره ی مراقبتها از بیماران مبتلا به دیابت را در بر می گیرد. این سه توصیه ی مهم نحوه ی مراقبتهایی که از سوی پزشکان ارائه می شود را تحت  تأثیر قرار می دهد.

بر اساس مطلبی که در نشریه ی  سالانه ی طب داخلی منتشر شده است، استاندارهای انجمن دیابت  آمریکا در مراقبت از دیابت بر اساس قرار دادن بیمار در مرکز توجه و با توصیه های فردی تدوین شده است.

سه موضوع جدید و سه تجدید نظر در مورد استانداردهای قبلی ارائه شده است که مورد  توجه پزشکان مراقبتهای اولیه (که متخصص غدد نیستند) قرار گرفته  است.

موضوع  اول آستانه ی BMIیا نمایه ی توده ی بدنی برای غربالگری  افراد آسیایی مبتلا به پیش دیابت و دیابت  نوع 2 است، زیرا در بیماران آسیایی حتی در BMI  پایین میزان تجمع چربی بیشتر درناحیه ی  شکم است.

موضوع دوم اهداف قندخون است که باید بر اساس سن هر بیمار، بیماریهای همراه، میزان امید به زندگی  وانگیزه و ترجیحات بیمار تعیین شود و موضوع نهایی درمان بیماران درمعرض خطر بیماریهای قلبی عروقی با داروهای استاتین است در این دستورالعمل به پزشکان توصیه شده است که نباید در درمان این افراد تنها بر اعدادی مانند مقدار فشارخون سیستولیک یا دیاستولیک تمرکزکنند.

منبع: www.medicalnewstoday.com/releases/291200.php